Skip to content

Kuşakların etkileşim farkları ve etkileri

kategorisi Sosyal

Şimdiki yeni yetişen çocuklar eskilerine göre dünya ile ve sosyal yaşantı ile daha çok etkileşim içinde. En basitinden teknoloji, internet, öğrenmek kaynakları giderek arttı ve artık 2-3 yaşındaki çocukların elinde bile yaşlıların çözemediği programları, telefonları beceri ile yaptıklarını gözlemliyoruz. Konuşma ve iletişim şekilleri de farketti. Daha çok kelime haznesine sahipler daha çok etkileşim halindeler.

Şöyle bakabiliriz örneğin, 1900 lerde köyde yaşayan bir vatandaş ile 1500 lerde köyde yaşayan birisi arasında pek yaşam farkı yoktu. Aynı şekilde doğar, öğrenir, yaşar ölürdü. Daha sonraları önce sanayi gelişimi arkasından ulaşım ve nihayetinde elektronik gelişim, iletişim artışı, internet gibi şeyler artık yaşamları oldukça değiştirdi. Hızlandı her şey.

Eskilerin yeni bir şey öğrenmek için yıllarını harcadıkları bilgiler şimdi parmaklarımızın ucunda olur hale geldi.

Peki bunun insanın düşünce ve düşünce gelişimine etkisi de aynı oranda mı artıyor yoksa düşünce şeklimiz pek değişmiyor sadece bilgi mi yükleniyor yeni nesile.

Etiketlendi:
sonsuzBilişim

Yorumlar

  • Ekranda resimleri sağa sola itmek ile bilgi transferi olmuyor. Bu çocukta çok feci yan etkileri doğurabilir. Herhangi birsey üzerinde yoğunlaşma o çocuklar için zor oluyor. Bir de sevmediği şeylere tahammül etmekte de zorluk çekiyorlar. Bilgi edinmek için o bilginin hazmedilmesi, yani üzerinde uzun zaman çaba gösterilmesi gerekiyor. Tablet ile yetişen çocuklarda bu zayıf kalıyor. Bilgi gerçek anlamda çoğaldı, ama çocuklar hangi bilginin önemli, hangisinin önemsiz olduğunu ogrenemiyorlar, çünkü onlar sırf resimleri sağa sola silmekle meşguller. Başka bir sorun yüz-yüze görüşmelerdeki mimikler, ses tonu ve iletişimi etkileyen diğer unsurlar tablet ile oynarken zayıf kalıyor. Belki hangi düğmeye basacagini biliyor ama insan ilişkilerinde bir hayli zayıf kalıyor....benden bu kadar.

    sonsuzkargaBilişim
  • Elbette öyle ama şu da bir gerçek veri akışı çok hızlandıkça değerlendirme de aynı oranda hızlanıyor mu? Örneğin büyük şehirlerde yaşayan köpekler yaya yollarını, kırmızı ışıkta durması gerektiğini falan bile öğrenebiliyor. Daha fazla olayla karşılaşıyor. Bu açıdan günümüz çocukları bazı avantajlara sahip ama gel gör ki dediğin gibi zekanın ve bağıntı kurmanın temeli veri girişi ile olmuyor. Bu yüzden ilkel çağlardaki tekerleği bulan kişinin bile zekası günümüz insanına eşit olabilir.

    sonsuzBilişim
  • Hız düşünceyi kısıtlıyor. Düşünmek için durmak gerekiyor, herseyi yavaşlatıp olaya uzaktan bakmak gerekiyor. Hız yapan kendini olayın dışına koyamaz, olayları sürekli kendi duygusu ile değerlendirir. O iki seçenek arasından birini seçmekte mükelleftir. Önüne konan şey olduğu için bu onun gerçek ihtiyacı olamaz. Bunlardan iyi tüketici olur.

    sonsuzBilişimkarga
Yorum yapmak içinOturum Açın yada Kayıt Olun .